Adwords uitbesteden betekent snel bovenaan staan in Google!

Je hebt een nieuwe website of nieuwe actie en je wilt snel bezoekers krijgen. SEO zie je als een lange termijninvestering, maar daarnaast wil je ook direct resultaat boeken. In dat geval kan SEA oftewel het adverteren met Google Adwords een oplossing zijn. Je hebt alleen geen idee waar je moet beginnen, er de tijd niet voor of je vind het te spannend om met advertentiebudgetten om te gaan. In dat geval kan ik je helpen en kun je je Adwords campagnes aan mij uitbesteden.

Herken je dit?

  • Je bent net begonnen met je nieuwe bedrijf. Echter…. Nog niemand kent je! Om snel naamsbekendheid (en sales!) te krijgen wil je gaan beginnen met adverteren.
  • Binnen je bestaande bedrijf heb je een gave nieuwe actie bedacht en je wilt dat de pagina veel verkeer gaat krijgen zodat je de actie ook daadwerkelijk gaat verkopen.
  • Er wordt veel geadverteerd op voor jou belangrijke zoekwoorden, dus ook al scoor je hoog door SEO, er staan altijd wel concurrenten boven je.
  • Je vindt het fijn om het verkeer naar je website via verschillende kanalen te verdelen: SEO, social, direct en ook SEA is daar een van!
  • Je houdt ervan om direct te kunnen zien wat elke marketing euro oplevert. Je hebt een business case en een budget en wil daar gericht mee aan de slag.
  • Je weet dat er nog steeds veel mensen zijn die niet in de gaten hebben dat de eerste resultaten in Google betaalde resultaten zijn en je wilt hiervan meeprofiteren.

Ontvang direct verkeer naar je website met Google Adwords campagnes!

Google Adwords of Ads zoals het tegenwoordig heeft geeft je de mogelijkheid om op specifieke zoekwoorden te adverteren en op deze manier paid traffic naar je website te halen. Op basis van gerelateerde zoekwoorden maak je campagnes, hier creer je verschillende advertenties voor en xxx. En vooral testen en optimaliseren. Het uitbesteden van Adwords bestaat dan ook uit drie fases.

Stap 1. Onderzoek

Net zoals bij SEO begint ook SEA met een gedegen zoekwoordenonderzoek en concurrentie analyse. Op basis hiervan wordt een voorstel gemaakt voor de te volgen strategie en welke resultaten er verwacht kunnen worden met welke budgetten.

Stap 2. Campagnes instellen

Vanuit de analyse ga je een of meerdere campagnes opstellen. Per campagne heb je één doel. Maar om dit doel te bereiken ga je wel verschillende zoekwoorden, advertenties en eventueel doelgroepen testen.

Stap 3. Optimaliseren

Het vertrekpunt van de campagnes zijn altijd de best practices die al bekend zijn. Maar het kan altijd beter. Daarom worden de campagnes periodiek gemonitored en geoptimaliseerd.

Google Adwords kosten

Als je Adwords campagnes gaat uitbesteden, dan heb je te maken met een tweetal kosten. De kosten die je betaalt omdat je het adverteren uitbesteed en daarnaast de advertentiekosten zelf. Ondanks dat ik graag de kosten met je deel, is het in dit geval niet mogelijk. Er zijn teveel factoren die hierop een invloed hebben en daarom maak ik graag een passende offerte voor je.

Neem vrijblijvend contact op!

Ga je liever zelf aan de slag? Bekijk dan het SEO Groeiplan.

Waar jij je geen zorgen over hoeft te maken, want ik doe het voor je…

  • Opzetten Google Ads account
  • Google Analytics koppelen (en opzetten indien nodig)
  • Doelen instellen in Google Analytics
  • Google Search Console koppelen (en opzetten indien nodig)
  • Opstellen campagnes in Google Ads a.d.h.v. zoekwoorden
  • Schrijven van pakkende advertentieteksten
  • Advies m.b.t. landingspagina’s
  • Monitoren van de resultaten: conversies en CTR
  • Optimaliseren van de campagnes
  • Maandelijkse rapportage voor jou verzorgen
Adwords campagne opstellen

Wil jij liever weten wat mogelijk is met SEO?

Bekijk dan de mogelijkheden van SEO uitbesteden, het SEO Groeiplan waarbij ik je op weg help of mijn SEO cursus.