Wil jij meer bezoekers op je website?

Vul onderstaand formulier in en binnen 3 werkdagen ontvang jij je gratis SEO scan in je mail.

Wat is de gratis SEO scan?

  • Persoonlijk advies; geen geautomatiseerde check, maar ik kijk zelf naar jouw website
  • Een overzicht van 5 punten waarop je je website meteen kunt verbeteren
  • Uitleg en tips over de onderwerpen
  • Alles GRATIS gemaild zonder verplichtingen
Gratis SEO scan

Door de aanvraag van de gratis SEO scan ga je ermee akkoord dat je via mailings op de hoogte wordt gehouden over nieuwe ontwikkeling op het gebied van online marketing en FLIX Marketing. Hiervoor kun je je natuurlijk elk moment weer afmelden.

Direct aan de slag met SEO?

Misschien weet je al dat de SEO van jouw website niet in orde is. Of misschien weet je wilt dat ik het voor je doe in plaats van het zelf doen. In beide gevallen raad ik je aan om te eens te kijken naar de mogelijkheden die ik aanbied om jouw SEO –  en dus de positie van jouw website in Google en het aantal bezoekers naar jouw website – te verbeteren. Je kunt ook direct contact met mij opnemen om de mogelijkheden te bespreken en jouw onderneming te laten groeien.

Zoekmachine optimalisatie, hoe doe je dat?

SEO bestaat uit een aantal componenten die je grofweg kunt verdelen in on-page en off-page SEO. Met het eerste zorg je ervoor dat alles op jouw eigen website goed staat en met het tweede zorg je ervoor dat je externe autoriteit opbouwt doordat bijvoorbeeld andere website naar je linken. Lokale SEO is in basis hetzelfde echter de focus ligt op het vergroten van je lokale vindbaarheid en daarom zijn een aantal activiteiten belangrijker. Hier een paar onderdelen uitgelicht hoe je ervoor kunt zorgen dat je goed kunt scoren bij zoekmachines.

Meer weten? Download mijn gratis ebook “10 tips voor SEO” of bekijk hier de SEO begrippenlijst.

On-page SEO: zorg voor duidelijke content

Ondanks dat je optimaliseert voor zoekmachines, blijft het belangrijkste dat de content op je website duidelijk moet zijn voor de website bezoeker. Het leuke hierbij is echter dat dit vaak hand-in-hand gaat; hoe beter de content voor de bezoeker is, hoe fijner Google of een andere zoekmachine dat vindt. Alles begint met het kiezen van de juiste zoekwoorden. Dat is je vertrekpunt om je on-page SEO te optimaliseren. Denk hierbij aan de title tag en meta description, de headings en de afbeeldingen.

Optimaliseer de techniek van je website

De mobiele gebruikerservaring van je website wordt steeds belangrijker. Denk hierbij niet alleen aan de resonsiveness van je website, maar ook aan de snelheid. Ook de toegankelijkheid van je website voor een zoekmachine bot is belangrijk, zowel in je robot.txt bestand als met een goede sitemap. En heb je een webshop? Zowel de bezoeker als Google hecht waarde aan veilige gegevensoverdracht via SSL.

Linkbuilding: backlinks van externe websites

Jij kunt wel vertellen hoe goed je bent, maar het is net zo belangrijk dat andere dat doen. Daarom hecht Google er ook waarde aan als andere websites naar jouw pagina’s linken. En ook dat er op social Media over jouw gepraat wordt. Zorg er bovendien voor dat er jouw website voortdurend wordt voorzien van waardevolle nieuwe content. Deze activiteiten wordne linkbuilding genoemd.

Meer lezen over SEO?