Mijn passie voor marketing en ondernemen
Zoals je misschien al op de Over mij pagina hebt gelezen, heb ik al vanaf jongs af aan een passie voor marketing. Ik ben begonnen met het verhandelen van Coca-Cola items wereldwijd. Een hele uitdaging toentertijd omdat het internet net in opkomst was en betaal- en verzendmogelijkheden nog beperkt waren. Het was echter mijn eerste kleine “onderneming” waarbij veel aspecten van een echter onderneming terugkwamen; sales, logistiek, financiën.
Een bijbaan in de marketing
Toch heb ik er daarna in eerste instantie voor gekozen om een andere richting op te gaan qua studie. Ik ben Information Management gaan studeren. Dat kwam mede doordat ik voor Communication and Multimedia Design was uitgeloot en ik binnen één week moest beslissen wat ik dán ging studeren. Ook tijdens mijn studie wilde ik relevante werkervaring opdoen. Ik heb er daarvoor gekozen om promotiewerk te gaan doen. En hoe leuk was dat! Samen met een gezellig team van jonge collega’s reisden we het hele land door om steeds weer andere producten onder de aandacht te brengen. Het waren allemaal merken en producten waar ik een klik mee had en ik zag de leukste campagnes voorbij komen. Vaak was het in een winkel, maar ook op beurzen en andere evenementen waar ik normaal nooit zou zijn gekomen! Ik ben bij Racing Rotterdam geweest, heb een zomer verschillende vakantieparken bezocht en zelfs een tripje naar het buitenland gemaakt! Ik kan dan ook iedereen die op zoek is naar een leuke marketing bijbaan aanraden om de mogelijkheden van promotie werk eens te bekijken!
Eindelijk de juiste studie
Ondertussen was ik naast mijn eerste studie ook begonnen met Economics aan de Universiteit van Maastricht. Een brede studie die veel met cijfers te maken had en waarbij ik in het tweede jaar kon kiezen voor de specialisatie Marketing. Na ook nog een semester in Spanje te hebben gestudeerd, heb ik mijn bachelor met veel plezier afgerond. De keuze voor een Marketing master was ook voor de hand liggend en snel gemaakt. Ook tijdens deze gehele periode was ik nog volop bezig met promotiewerkzaamheden. Ik vond het zelfs zo interessant dat ik mijn master thesis heb geschreven over de invloed van instore-demonstrations op koopgedrag!
Zoals je kunt zien heeft marketing tijdens mijn geheel studentenperiode een grote rol gespeeld. Het was toen al een diepgaande interesse en ik heb het geluk gehad om deze passie ook tijdens mijn studentenrijbaan verder te kunnen ontwikkelen. Dit heeft mij een goede kick-start gegeven in mijn latere carrière. Waarbij ik het eerst een aantal marketing rollen binnen (corporate) bedrijven heb mogen vervullen en nu als zelfstandig ondernemer met mijn eigen marketingbureau.