Werken met een HubSpot partner is de beste manier om jouw succes met het platform te versnellen. Als ’s werelds grootste leverancier van interne software, zien we elke dag duizenden bedrijven ons platform adopteren. Werken met een partner kan jouw adoptie en implementatie versnellen, waardoor je sneller betere resultaten krijgt. Door samen te werken met een bedrijf dat gespecialiseerd is in het werken met HubSpot klanten kun je je concentreren op waar je goed in bent en hoef je je minder zorgen te maken over zaken als rapportage, website onderhoud en gegevensbeheer. Een partner kan je ook helpen bij het implementeren van best practices vanaf het begin, wat op lange termijn een impact kan hebben op je bedrijf. Ook worden de voordelen van werken met een HubSpot partner besproken.
Jouw doelstellingen bepalen voordat je een partner kiest
Voordat je gaat shoppen voor een partner, moet je opschrijven wat je wilt doen met HubSpot en hoe je de software wilt gebruiken. Hier zijn enkele vragen om te overwegen: – Wat is het primaire doel van je implementatie? Wil je bijvoorbeeld je e-maillijst laten groeien, leads genereren of meer deals sluiten? – Wat is het secundaire doel van jouw implementatie? Als je bijvoorbeeld meer leads wilt genereren, kun je ook overwegen de kosten per lead te verlagen. – Wat is de huidige status van je marketing- en verkoopinspanningen? – Hoe kan HubSpot jouw organisatie helpen haar doelen te bereiken?
Rode vlaggen bij het doorlichten van partners
Onderweg zul je waarschijnlijk een paar rode vlaggen tegenkomen bij het doorlichten van potentiële partners. Wees op je hoede als een van deze aanwezig is in je selectieproces: – Geen staat van dienst: je moet erop kunnen vertrouwen dat de partner jouw organisatie zal helpen slagen. Als ze je geen resultaten van eerdere klanten kunnen laten zien, dan kun je beter ergens anders kijken. – Geen expertise of ervaring met HubSpot: HubSpot partners moeten aan een bepaald expertiseniveau voldoen – dus als ze geen ervaring hebben met het werken met HubSpot, wees dan op je hoede. – Een gehaast verkoopproces: Partners die vertrouwen hebben in de waarde die ze kunnen leveren, zullen je niet pushen om een beslissing te nemen. Ze nemen de tijd om jouw bedrijf en wat je probeert te bereiken te begrijpen voordat ze een aanbeveling doen.
Samenvatting
Bij het selecteren van een leverancier is er geen pasklare oplossing; elk bedrijf is uniek en kent verschillende uitdagingen. De beste manier om risico’s te beperken en te zorgen voor een soepele implementatie is het selecteren van een partner die goed bij jouw organisatie past. Door een partner te kiezen die over de juiste expertise beschikt, die volwassen en gevestigd is en die klantgericht is, kun je er zeker van zijn dat je implementatie soepel zal verlopen en dat je de mogelijkheden van de software ten volle zult kunnen benutten. Maak kennis met Webs voor meer informatie en advies.