Het SEO Groeiplan; zelf je vindbaarheid verbeteren!

SEO oftewel zoekmachine optimalisatie wordt de laatste jaren steeds populairder. Zoekmachines domineren het internet. Bovendien is het een duurzame wijze om ook op termijn te blijven profiteren, in tegenstelling tot het vaak tijdelijke effect. Er zijn echter meer dan 200 factoren die de vindbaarheid van een website kunnen verbeteren. Hoe weet je dan waar je moet beginnen? En wat je precies moet doen?
Met het SEO Groeiplan maak ik eerst een analyse van jouw website. Daarna krijg je per verbeterpunt uitleg over de theorie en tips om er zelf mee aan de slag te gaan. Bovendien ontvang je ook een zoekwoorden overzicht en een concrete to-lijst om direct te starten. Het SEO Groeiplan is duidelijk, begrijpbaar en effectief!
SEO groeiplan voor ondernemers

Het SEO Groeiplan – facts

Wat heb je eraan? Met het SEO Groeiplan heb je het vetrekpunt in handen om zelf op een makkelijke en effectieve manier ervoor te zorgen dat jouw website beter gevonden gaat worden in Google.

Wat krijg je? Het SEO Groeiplan bestaat uit drie onderdelen:

  • Een grondige analyse van jouw website. De bevindingen worden samen met uitleg van het onderwerp weergegeven in een uitgebreid document (ongeveer 50 pagina’s).
  • Zoekwoorden overzicht; huidige en concurrentie
  • To do lijst waarbij er concrete actiepunten en prioriteiten zijn

Voor wie? Voor iedereen die een website of een webshop heeft en de basis van SEO wil leren om zelf aan de slag te gaan om beter te scoren in Google. Je wilt meer dan alleen een SEO scan, je wilt een compleet plan met concrete adviezen om direct aan de slag te gaan. Je hebt geen SEO kennis nodig. Wel is het handig als jij weet hoe je website dingen op je website kunt aanpassen.

Wanneer? Meestal lukt het mij om binnen een week het SEO Groeiplan aan te leveren. Mocht dit niet lukken, dan vertel ik je dit vooraf.

Prijs: € 399,-  excl. btw.

“Nu weet ik hoe ik mijn artikelen kan optimaliseren voor SEO”

its-esmee-review

“Als blogger hou ik van creatief bezig zijn; schrijven van nieuwe artikelen, maken van printables en nadenken over design, ik vind het allemaal even leuk. Maar die SEO, oei wat lastig. Ondanks over SEO gelezen te hebben, bleef het voor mij toch abracadabra. Want waar moest ik nou beginnen? Wat is het belangrijkst en hoe weet je of je het goed doet?

Na de uitgebreide SEO analyse door Flixmarketing is het mij een stuk duidelijker. Lizzy geeft je duidelijke handvatten, vertelt je welke plugins je kan gebruiken, en maakt zelfs een prioriteiten lijst voor je. Nu weet ik beter hoe ik mijn artikelen kan optimaliseren voor SEO!”

Esmée van It’s Esmée

Waar bestaat het SEO Groeiplan uit?

Elk onderwerp bestaat uit een korte uitleg, analyse van jouw website en tips om het te verbeteren.

Zoekwoorden

  • Overzicht op welke zoekwoorden je website momenteel gevonden wordt
  • High level overzicht van 3 concurrenten
  • Zoekwoorden overzicht van belangrijkste concurrent

 

On-page SEO

  • Title tag en meta description
  • Headers
  • Content op pagina’s
  • Afbeelding optimaliseren
  • Urls
  • Kruimelpaden
  • Link analyse en interne link suggesties

 

Off-page SEO

  • Analyse van huidige Domein Autoriteit
  • Overzicht van huidige backlinks
  • Suggesties van nieuwe backlink mogelijkheden
  • Impact van social
  • Impact van reviews

 

Technische SEO

  • Analyse van huidige snelheid
  • Verbeterpunten voor snelheid
  • Mobielvriendelijkheid
  • Redirects en foutmeldingen
  • Robots.txt
  • XML Sitemap
  • SSL certificaat en https

 

Overig

  • Aansluiten + Instellen Google Search Console. Indienen sitemap
  • Google Mijn bedrijf
Wanneer kies je voor het SEO Groeiplan?
  • Als je wilt dat de basis van SEO helder wordt uitgelegd
  • Als je wilt dat je concrete voorbeelden en actiepunten voor je eigen website krijgt
  • Als je niet weet waar je moet beginnen met de miljoenen SEO artikelen die online staan
  • Als je op je eigen tempo wilt leren, een cursus heeft vaak een tijdsdruk, nu kun je zelf aan de slag waar en wanneer jij dit wilt
  • Als je het liever zelf in de hand houdt en leert dan uitbesteed
Wat is het SEO Groeiplan niet?
  • Een wondermiddel om binnen een maand op de eerste positie bij Google te staan
  • Alle SEO tips geïmplementeerd; je zult zelf aan de slag moeten gaan
  • Een technische of next level uitleg van SEO, we beginnen bij de basis, daar valt het meeste te winnen
  • Een korte termijn plan, je gaat hier voor langere tijd mee aan de slag en duurzame resultaten mee boeken
Welke input heb ik van jou nodig om te beginnen?
  • De url van de website
  • Toegang tot je Google Analytics (indien aanwezig)
  • Toegang tot je Google Search console indien aanwezig

Nog niet overtuigd? Vraag eerst mijn gratis SEO scan aan. Hiermee krijg je alvast een aantal tips en leer je meteen mijn manier van werken kennen.

Zoekmachine optimalisatie, hoe doe je dat?

SEO  zorgt ervoor dat je website goed vindbaar is voor zoekmachines zoals Google en Bing en dat je pagina’s hoog eindigen in hun zoekresultatenpagina’s. Het liefste sta je op positie 1 met de zoektermen die voor jou belangrijk zijn. Door jouw website steeds verder te optimaliseren zodat Google steeds meer waarde gaat toekennen aan jouw website, kun je naar dit doel toewerken. Op die manier wordt je makkelijker vindbaar en ga je meer bezoekers op jouw website krijgen.

SEO bestaat uit een aantal componenten die je grofweg kunt verdelen in on-page, technische en off-page SEO. Hier een paar onderdelen uitgelicht hoe je ervoor kunt zorgen dat je goed kunt scoren bij zoekmachines.

Meer weten? Download ons gratis ebook “10 tips voor SEO” of bekijk hier de SEO begrippenlijst.

On-page SEO: zorg voor duidelijke content

Ondanks dat je optimaliseert voor zoekmachines, blijft het belangrijkste dat de content op je website duidelijk moet zijn voor de website bezoeker. Het leuke hierbij is echter dat dit vaak hand-in-hand gaat; hoe beter de content voor de bezoeker is, hoe fijner Google of een andere zoekmachine dat vindt. Alles begint met het kiezen van de juiste zoekwoorden. Dat is je vertrekpunt om je on-page SEO te optimaliseren. Denk hierbij aan de title tag en meta description, de headings en de afbeeldingen.

Optimaliseer de techniek van je website

De mobiele gebruikerservaring van je website wordt steeds belangrijker. Denk hierbij niet alleen aan de responsiveness van je website, maar ook aan de snelheid. Ook de toegankelijkheid van je website voor een zoekmachine bot is belangrijk, zowel in het robot.txt bestand als met een goede sitemap. Ook hecht zowel de bezoeker als Google waarde aan veilige gegevensoverdracht via SSL.

Linkbuilding: backlinks van externe websites

Zoekmachine optimalisatie is begonnen met het verzamelen van externe links die verwijzen naar jouw website. Je werkte hiermee aan jouw Pagerank. Tegenwoordig is dit slechts een van de vele factoren die invloed hebben op jouw vindbaarheid. Toch is linkbuilding nog steeds belangrijk. Er zijn vele activiteiten die hier een invloed op hebben; lees hier linkbuilding tips om zelf aan de slag te gaan.

Meer lezen over SEO?

Wil jij beginnen met zoekmachine optimalisatie?

Download dan ons gratis ebook 10 tips voor SEO of bekijk eens met de SEO begrippenlijst. Hierin worden de meest gebruikte termen rondom SEO duidelijk uitgelegd.