Wil je dat jouw website beter gevonden wordt?

Hoe kan dat toch? Je hebt een mooie website en toch als je op jouw product zoekt, bijvoorbeeld “Lunchroom Apeldoorn” sta je niet bovenaan in Google. Eerst komen je concurrenten en dan pas jij. Ook is de tekst bij hun zoekresultaten aansprekender. Hoe doen ze dat? En nog belangrijker; hoe komt jouw website bovenaan in Google? Zoekmachine optimalisatie oftewel SEO (Search Engine Optimalisatie) is de tool die je hierbij gaat helpen!

Wat is dat, SEO?

SEO  zorgt ervoor dat je website goed vindbaar is voor zoekmachines zoals Google en Bing en dat je pagina’s hoog eindigen in hun zoekresultatenpagina’s. Het liefste sta je op positie 1 met de zoektermen die voor jou belangrijk zijn. Door jouw website steeds verder te optimaliseren zodat Google steeds meer waarde gaat toekennen aan jouw website, kun je naar dit doel toewerken. Op die manier wordt je makkelijker vindbaar en ga je meer bezoekers op jouw website krijgen.

Redenen om te investeren in SEO

“Scoren in Google” heeft de volgende voordelen:

  • Je krijgt meer bezoekers op je website
  • Je gaat beter scoren dan je concurrenten
  • Kosten zijn lager dan bij adverteren en je geniet er langer van
  • 75% van alle Nederlanders gebruikt zoekmachines voor een aankoop
  • Je kunt de effecten bijhouden en meten

Wil jij je lokale vindbaarheid vergroten?

Kijk dan eens naar de specifieke mogelijkheden van lokale SEO.

Hoe kan ik je hierbij helpen?

Er zijn honderden mogelijkheden om je website te optimaliseren voor zoekmachines zodat je steeds beter gevonden wordt. Er is ook geen winnende kant-en-klare formule. Wel zijn er een aantal basics die goed moeten staan en daarnaast een aantal best practices die je kunt toepassen. Door steeds verder aan de optimalisatie knop te draaien, komt jouw website steeds een beetje hoger in Google. Alles begint bij een plan. Hiervoor heb ik het SEO Groeiplan opgesteld. Hiermee kun je zelf aan de slag om jouw website te optimaliseren of je kiest ervoor dat ik je op weg help. Natuurlijk kan ik je ook continu blijven ondersteunen met het vergroten van de vindbaarheid van jouw website.

SEO GROEIPLAN

SEO groeiplan voor ondernemers

Zoekwoorden analyse en advies
Complete SEO analyse van jouw website
SEO Groeiplan incl. duidelijke uitleg
Actielijst om meteen te beginnen

Lees meer + speciale aanbieding

GROEISTART

SEO groeistart voor ondernemers

Vervolg op Groeiplan
Implementatie van prioriteiten
Nulmeting en meting na implementatie
Tips om zelf verder te gaan

 

DOORGROEIEN

SEO doorgroeien voor ondernemers

Vervolg op Groeiplan & Implementatie
Maandelijks onderhoud
Rapportage op voortgang en resultaat
Kan al vanaf 2 uur per maand!

 

Neem vrijblijvend contact op!

Gratis SEO scan

Ontvang nu gratis en persoonlijk advies hoe jouw website direct beter kan scoren in Google!

4 redenen om samen te werken met FLIX Marketing

  • Concreet plan; helder geschreven met uitleg en onderbouwing
  • Persoonlijke afstemming op je bedrijf en jouw kwaliteiten als ondernemer
  • 9 jaar marketing ervaring, geen onderwerp is onbekend!
  • Betaalbaar en snelle doorlooptijden

Zoekmachine optimalisatie, hoe doe je dat?

SEO bestaat uit een aantal componenten die je grofweg kunt verdelen in on-page en off-page SEO. Met het eerste zorg je ervoor dat alles op jouw eigen website goed staat en met het tweede zorg je ervoor dat je externe autoriteit opbouwt doordat bijvoorbeeld andere website naar je linken. Lokale SEO is in basis hetzelfde echter de focus ligt op het vergroten van je lokale vindbaarheid en daarom zijn een aantal activiteiten belangrijker. Hier een paar onderdelen uitgelicht hoe je ervoor kunt zorgen dat je goed kunt scoren bij zoekmachines.

Meer weten? Download mijn gratis ebook “10 tips voor SEO” of bekijk hier de SEO begrippenlijst.

On-page SEO: zorg voor duidelijke content

Ondanks dat je optimaliseert voor zoekmachines, blijft het belangrijkste dat de content op je website duidelijk moet zijn voor de website bezoeker. Het leuke hierbij is echter dat dit vaak hand-in-hand gaat; hoe beter de content voor de bezoeker is, hoe fijner Google of een andere zoekmachine dat vindt. Alles begint met het kiezen van de juiste zoekwoorden. Dat is je vertrekpunt om je on-page SEO te optimaliseren. Denk hierbij aan de title tag en meta description, de headings en de afbeeldingen.

Optimaliseer de techniek van je website

De mobiele gebruikerservaring van je website wordt steeds belangrijker. Denk hierbij niet alleen aan de resonsiveness van je website, maar ook aan de snelheid. Ook de toegankelijkheid van je website voor een zoekmachine bot is belangrijk, zowel in je robot.txt bestand als met een goede sitemap. En heb je een webshop? Zowel de bezoeker als Google hecht waarde aan veilige gegevensoverdracht via SSL.

Linkbuilding: backlinks van externe websites

Zoekmachine optimalisatie is begonnen met het verzamelen van externe links die verwijzen naar jouw website. Je werkte hiermee aan jouw Pagerank. Tegenwoordig is dit slechts een van de vele factoren die invloed hebben op jouw vindbaarheid. Toch is linkbuilding nog steeds belangrijk. Er zijn vele activiteiten die hier een invloed op hebben; lees hier linkbuilding tips om zelf aan de slag te gaan.

Meer lezen over SEO?

Periodiek verschijnt er op het FLIX Marketing blog een nieuw artikel met tips & trucs. Vaak gaat dit over SEO. Maar ook andere onderwerpen zoals (online) marketing, social media, user experience en webdesign gaan aan bod komen.

Wil jij beginnen met SEO?
Download dan mijn gratis ebook 10 tips voor SEO of bekijk eens met de SEO begrippenlijst. Hierin worden de meest gebruikte termen rondom SEO duidelijk uitgelegd.