De 5 voordelen van SEO
SEO wordt ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. Houd je je bezig met SEO, dan probeer je jouw website of webwinkel zo optimaal mogelijk in te richten voor zoekmachines. Hierdoor gaat jouw website hoger in Google terecht komen met als uiteindelijke resultaat dat er meer organisch verkeer naar jouw website komt.
Steeds meer ondernemers houden zich actief bezig met SEO. Dit is niet voor niets het geval. SEO brengt namelijk vijf interessante voordelen met zich mee. Deze voordelen beschrijven we in dit artikel.
Organisch verkeer neemt toe
Door SEO wordt jouw website beter vindbaar in zoekmachines zoals Google. Jouw pagina’s worden hoger getoond in de voor jou relevante zoekopdrachten. Hierdoor komt er meer organisch verkeer naar je website en dit zijn natuurlijk allemaal potentële nieuwe klanten!
Je krijgt de juiste bezoekers op je website
Houd je je actief bezig met SEO, dan probeer je hoog te scoren op de zoekwoorden die voor jouw website relevant zijn. Dit zijn de zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt om jouw producten, diensten en/of bedrijf te vinden. Doordat er specifieke op deze zoekwoorden gezocht wordt, hebben deze mensen al een actieve interesse in jouw product of dienst. SEO vergroot dus niet alleen de kwantiteit van je verkeer maar het verkeer is ook kwalitatief beter. Dit leidt tot hogere conversies en dus meer klanten.
SEO heeft een duurzaam effect
Staat je website eenmaal hoog in de zoekresultaten van Google, dan kun je deze positie met gemak langere tijd aanhouden. Jouw hoge positie verdwijnt namelijk niet zomaar: je kunt hier maanden tot zelfs jaren van profiteren. Je optimaliseert je website dus niet voor even, maar doet dit voor de lange termijn. Dit is in tegenstelling tot SEA – het adverteren met Adwords – waarbij het effect na stopzetten van de campagne direct weg is.
Je doet een lange termijn investering
Probeer je jouw bedrijf op de kaart te zetten met online advertenties, dan profiteer je dus alleen van het effect als je ook blijft investeren. Als je stopt met het plaatsen van advertenties, zijn de effecten van je campagne weg. Bij SEO is dit anders: start je eenmaal met zoekmachineoptimalisatie en doe je dit goed, dan blijf je langere tijd de vruchten plukken. De effecten van on-page SEO, technische SEO en linkbuilding zullen lange tijd blijven doorwerken. Met SEO doe je simpelweg een lange termijn investering.
Een hoge positie versterkt je betrouwbaarheid
Websites die hoog in de zoekresultaten van Google staan, worden over het algemeen gezien als zeer betrouwbare websites. Consumenten zijn er namelijk van overtuigd dat alleen goede websites van betrouwbare bedrijven hoog in de zoekresultaten komen te staan. Bovendien wordt er vaak sceptisch gekeken naar de advertenties binnen Google, er zijn zelfs mensen die deze pertinent overslaan! Staat jouw website dus hoog in de organische zoekresultaten van Google, dan heeft dit een positief effect op de betrouwbaarheid van je bedrijf en jouw reputatie in het algemeen
Wil jij ook gaan profiteren van deze voordelen?
Ben jij overtuigd van de voordelen van SEO? En wil je zelf met je website of webshop beter gevonden worden en meer verkeer ontvangen? Bekijk dan de mogelijkheden die ik je kan bieden om je hiermee te helpen! Als je zelf aan de slag wilt gaan met zoekmachine optimalisatie dan kun je beginnen met het volgen van een SEO cursus of het laten maken van een SEO Groeiplan. Wil je liever dat ik je hierbij persoonlijk ga helpen? Neem dan contact met mij op en we gaan samen kijken hoe wij jouw website naar een hoger niveau tillen!