Wat is SEO?
SEO is de afkorting van een Engelse term: Search Engine Optimization. In het Nederlands is dat zoekmachine optimalisatie. Oftewel: hoe richt je je website zo in, dat je goed scoort in zoekmachine Google. Heel veel internetsessies beginnen in die zoekmachine. Ga zelf maar na, hoe vaak kom je niet op een website via Google? Het is dus heel belangrijk om zo hoog mogelijk in Google te komen, liefst op de eerste resultatenpagina. Dat is dus wat de term betekent. Maar wat is het in de praktijk? SEO behelst verschillende dingen. Het kan zijn dat je allerlei technische aanpassingen aan je site moet doen of juist dat je de inhoud op een SEO-vriendelijke manier inricht. DoubleSmart is een ondersteuningsbureau dat je kan helpen bij SEO optimalisatie. Want wil je dat goed doen dan is het een samenspel van kleine en grotere factoren die maken dat je website optimaal presteert in Google.
DoubleSmart helpt bij SEO optimalisatie
DoubleSmart is een bureau dat je kan helpen bij je SEO optimalisatie. Veel kun je zelf doen, maar een goed advies hoe je in samenhang verbeteringen kunt aanbrengen is wel nodig. Ook de technische kant van SEO is niet iets dat iedereen zomaar onder de knie heeft. Misschien vind je het wel prettig om je hele SEO optimalisatie door DoubleSmart te laten doen om er helemaal geen omkijken meer naar te hebben. Zeker wanneer je een bedrijf hebt is het belangrijk dat je SEO op orde is, maar ook heb je dan zelf andere dingen te doen. Het kan dan de beste keuze zijn om je SEO optimalisatie uit te besteden.
Iets meer over wat SEO is
Dat SEO belangrijk is, is wel duidelijk. Maar wat is het nu in de praktijk? Het is een hele reeks kleine en grotere aspecten die je kunt verbeteren aan je website. Wanneer het om de meer technische dingen gaat, is het van belang dat je website logisch ingedeeld is, dat hij snel laadt, dat foto’s een alt-tag hebben, dat webpagina’s titels hebben en tussenkopjes en ga zo maar door. Een ander aspect waar Google naar kijkt is de waardering van je website: wordt er veel door belangrijke sites gelinkt naar jouw website, worden artikelen van jouw website veel gedeeld via social media. Ook de content van je pagina’s moeten kwaliteit uitstralen: hoogwaardige informatie waar jouw klanten naar op zoek zijn. Want je moet niet alleen Google te vriend houden, maar vooral je klanten en zij die het misschien kunnen worden. Een manier om ook via content hoger in Google te scoren is om aandacht te besteden aan zoekwoorden. Wanneer je consequent op elke pagina van je site één of twee zoekwoorden centraal stelt wordt dat gewaardeerd door Google.